FAQ

Q1: Jag har kopplat in min Dahua ip-kamera direkt i en router eller switch, men får inte kontakt med den, vad gör jag?

A1: Det kan bero på flera saker, men följ denna procedur så skall det gå bra:

  1. kontrollera så din kamera och dator befinner sig på samma subnät. Vi rekommenderar starkt att ip-kamera och dator är inkopplade med nätverkskabel i samma router/switch vid första konfigurationen.
  2. för Dahuas ip-kameror, läs guiden noga, och använd ConfigTool-verktyget för att hitta kameran.
  3. Ändra IP-konfiguration enligt dina önskemål, DHCP eller fast IP. Var noga med att ange kamerans "Username" och "Password" i "Search settings" i ConfigTool, annars kommer inte inställningarna i kameran gå att ändra.
  4. Nu skall du kunna nå kameran.


Q2: jag har kopplat in min inspelningsenhet (NVR) till en router/switch, men kan inte nå den. 

A2: Se Q1, använd samma procedur. Generellt är det enklare om du kan koppla in en skärm direkt till din NVR under första installationen, då kan du använda dess eget gränssnitt direkt.


Q3: jag letar efter en produkt som inte finns på TechOnlines hemsida, kan ni hjälpa mig hitta den? 

A3: skicka oss ett mail på sales@techonline.se så hoppas vi kunna hjälpa dig. Vi har fler varor på lager än du ser på hemsidan, då vi valt att bara marknadsföra vad vi kallar för basutbudet där. Vi har också möjlighet att beställa från leverantören, men då med något längre leveranstid.